Čáry máry fuk! Podfukáři vás dostanou

Čáry máry fuk! Podfukáři vás dostanou

Sobota, 30.11.2013 / recenze

Pokud už nějaký ten pátek spřádáte plány, jak vyloupit banku, a nejste si jisti, zda vaše počínání bude bez důsledků, nezoufejte… Řiďte se tímto filmem. Podfukáři aneb Now You See Me, vám ukáže ten nejabsurdnější způsob „vykrádačky“, který může napadnout snad jen pometla v „Hollyvoodoo“.

Skupina čtyř špičkových iluzionistů „Four Horseman“ se díky tajnému iniciátorovi, kterého se mimochodem nedozvíme ani na konci filmu, rozhodne, že půjdou vstříc ruku v ruce spravedlnosti. Poté, co se postaví zkorumpovaným magnátům a vyloupí banku (upozorňuji – v jiném světadíle), přijdou si na dost slušné peníze. Pokud byste čekali, že za ně půjdou na nákup nových kouzelnických plášťů, jste na omylu. Vše provedou v přímém přenosu a peníze nechají pršet na hlavy diváků v hledišti a to vše před zraky detektivů, kteří po nich už delší dobu jdou. Film je nabitý akčností, prolíná se zde iluzionismus s detektivní zápletkou a vy celý film čekáte, jak to asi skončí. Pořád máte pocit, jakoby jste byli součástí jejich hry, ale nejste.

Dle mého se jedná o další z niterné hrstky filmů, které vás nutí přemýšlet. Nad logikou zlomte hůl, tu nehledejte. Zajímavostí je, že herci většinu kouzel dělali sami, vše se naučili za pomoci známých iluzionistů a téměř se nepoužívaly triky s kamerou. Autoři snímku se dlouho přeli, zda ve filmu odhalit, jak se některé triky dělají a musím říct, že je to vidět. Čekat na to budete až do závěrečných titulků…
Režisér Louis Leterrier stvořil velmi napínavý, svižný, nápaditý a neokoukaný film. Samozřejmě, že much by se našlo hodně, ale až na absurditu hlavní zápletky, mě vlastně nic moc nenapadá.

Kouzelnické pláště, lascivně pózující děvy u uhrančivého kouzelníka a propichování truhly noži nenajdeme, ale zde přece nehraje "David Kaprfield". Věřte, že výjimečné triky, které nejdou ani popsat, budete hltat rychleji než pivo po vepřu a najednou bude konec a vy budete chtít více. Poté se nadechněte, vydechněte a hlavně nelžete, protože to je „jen“ práce kouzelníků - dávám 80%

Podfukáři

Now You See Me, Thriller / Krimi, USA, 2013, 116 min (SE: 125 min)
Režie: Louis Leterrier
Scénář: Josh Appelbaum, André Nemec, Boaz Yakin, Edward Rico…
Hrají: Jesse Eisenberg, Morgan Freeman, Woody Harrelson, Mélanie Laurent, Mark Ruffalo,Michael Caine, Dave Franco, Isla Fisher, Caitriona Balfe, David Warshofsky, José Garcia,Stephanie Honore, Elias Koteas, Common, James Rawlings, David Joseph Martinez, Michael Kelly, Juliet Reeves, Michelle DeVito, Jaren Mitchell, Christopher Matthew

Autor: Kateřina Jelenová

Zemřela Aretha Franklin, královna soulu

Ve věku 76 let zemřela po boji s rakovinou břišní slinivky královna soulu, zpěvačka Aretha Franklin. Americká legenda zemřela doma obklopena nejbližšími. Loučili se s ní v posledních dnech Bill Clinton a osobně Stevie Wonder. Její kariéru zdobí 18 cen Grammy, včetně té za celoživotní dílo, byla uvedena do Rock&rollová síně slávy a byla zařazena mezi nejlepší zpěváky všech dob ap. Nesmrtelné jsou hity jako Respect, I say a little prayer, You make me feel... a mnoho dalších.(dap)

Ten Volt Shock, syrový post punk v Táboře

V neděli 19. srpna od 20 hodin se v táborské pivnici U Lva koná koncert německé party Ten Volt Shock (X-Mist Records, Gunner Records). Kapela je na německé nezávislé hudební scéně aktivní už od roku 2000. Za tu dobu objelo post punkové trio nejen Evropu, ale i USA, Australii a Japonsko, kde hrálo po boku kapel jako například Obits, Chinese Stars, Melt Banana, A-Frames nebo Vaz. Dva členy Ten Volt Shock mohli letos v Táboře vidět návštěvníci FreeDimFestu s jejich tanečnějším a rockovejšim projektem Yass. Společně s baskytarou zní víc punkově a syrověji. Vstupné na koncert je dobrovolné. (pk)