Mapy od Hostu. Proč něco takového nebylo dříve?

Neděle, 19.11.2017 / recenze

Osobně neznám moc lidí, které by ve škole bavil zeměpis a sama se v mapách vůbec nevyznám. Jakmile neznám směr se stoprocentními detaily a výraznými styčnými body, zaručeně se ztratím. Takže mám vždycky pro jistotu i někoho na telefonu, kdo mě případně odnaviguje správným směrem. A ani v zeměpise nejsem a nikdy sem nebyla bůhví jaký přeborník. A je mi naprosto jasné, že takových lidí je na světě hromada - mezi knihomoly obzvlášť. Pro všechny, kdo se v mapách nevyznají, tu mám vynikající a velmi příjemné řešení.

Nakladatelství Host totiž nedávno vydalo Mapy – knihu plnou nádherných map se všemi detaily od vodních toků, přes památky až po rostlinstvo, zvířectvo a obyvatelstvo. A to ještě naprosto fantasticky graficky provedené, srozumitelné a přehledné. U každé z map navíc najdete krátké vyprávění o dané zemi, což pomůže i jako pomůcka k jiným předmětům – třeba pro načerpání informací pro referát nebo pro rozšíření všeobecného povědomí o zemi či jeho částech. Vážně nechápu, proč něco podobně krásného nebylo za dob mých studií – o co by byly hodiny zeměpisu a možná i dějepisu zábavnější a jednodušší.

Autoři Map se na jejich sestavení a grafickém provedení opravdu vyřádili a přinesli tak na knižní trh zcela jedinečný a pro každého, kdo se rozhodne jím prolistovat, přehledný atlas, který by dle mého názoru neměl chybět v žádné učebně zeměpisu – a s přehledem bych ho doporučila všem kantorům. S těmihle mapami totiž bude zeměpis všechny bez rozdílu – ať už děti nebo dospělé – bavit a hledání v nich se pro ně stane příjemnou zábavou. A rozhodně se zbavíte těch otrávených pohledů při vyslovení tolik nežádané věty: „Otevřete si atlasy a najděte…”.

Kromě již vyjmenovaných výhod a bezkonkurenčních kladů, které jsem vám právě teď vyjmenovala, mají Mapy ještě jedno velké plus. Stanou se totiž ozdobou vaší knihovny. A to právě díky nádhernému grafickému provedení a ilustracím, které zdobí nejen vnitřek téhle poměrně prostorově výraznější knihy, ale i její obálky, která už sama o sobě vybízí k tomu, abyste ji otevřeli a začali v ní listovat. A věřte mi, že jakmile to uděláte, nebudete se od ní moci odtrhnout.

A pokud mám tuhle recenzi něčím zakončit pak snad jen nadšeným výkřikem:
„Mapy do každé rodiny a do každého batůžku žáka základní i střední školy!!!” Protože tohle vážně chcete moji milovaní čtenáři a knižní milovníci. A navíc jsou Mapy ideálním dárkem k Vánocům, které se pomalu a jistě blíží. Což už stojí za zvážení, nemyslíte?

100%

Odkaz na knihu ZDE