Mapy od Hostu. Proč něco takového nebylo dříve?

Neděle, 19.11.2017 / recenze

Osobně neznám moc lidí, které by ve škole bavil zeměpis a sama se v mapách vůbec nevyznám. Jakmile neznám směr se stoprocentními detaily a výraznými styčnými body, zaručeně se ztratím. Takže mám vždycky pro jistotu i někoho na telefonu, kdo mě případně odnaviguje správným směrem. A ani v zeměpise nejsem a nikdy sem nebyla bůhví jaký přeborník. A je mi naprosto jasné, že takových lidí je na světě hromada - mezi knihomoly obzvlášť. Pro všechny, kdo se v mapách nevyznají, tu mám vynikající a velmi příjemné řešení.

Nakladatelství Host totiž nedávno vydalo Mapy – knihu plnou nádherných map se všemi detaily od vodních toků, přes památky až po rostlinstvo, zvířectvo a obyvatelstvo. A to ještě naprosto fantasticky graficky provedené, srozumitelné a přehledné. U každé z map navíc najdete krátké vyprávění o dané zemi, což pomůže i jako pomůcka k jiným předmětům – třeba pro načerpání informací pro referát nebo pro rozšíření všeobecného povědomí o zemi či jeho částech. Vážně nechápu, proč něco podobně krásného nebylo za dob mých studií – o co by byly hodiny zeměpisu a možná i dějepisu zábavnější a jednodušší.

Autoři Map se na jejich sestavení a grafickém provedení opravdu vyřádili a přinesli tak na knižní trh zcela jedinečný a pro každého, kdo se rozhodne jím prolistovat, přehledný atlas, který by dle mého názoru neměl chybět v žádné učebně zeměpisu – a s přehledem bych ho doporučila všem kantorům. S těmihle mapami totiž bude zeměpis všechny bez rozdílu – ať už děti nebo dospělé – bavit a hledání v nich se pro ně stane příjemnou zábavou. A rozhodně se zbavíte těch otrávených pohledů při vyslovení tolik nežádané věty: „Otevřete si atlasy a najděte…”.

Kromě již vyjmenovaných výhod a bezkonkurenčních kladů, které jsem vám právě teď vyjmenovala, mají Mapy ještě jedno velké plus. Stanou se totiž ozdobou vaší knihovny. A to právě díky nádhernému grafickému provedení a ilustracím, které zdobí nejen vnitřek téhle poměrně prostorově výraznější knihy, ale i její obálky, která už sama o sobě vybízí k tomu, abyste ji otevřeli a začali v ní listovat. A věřte mi, že jakmile to uděláte, nebudete se od ní moci odtrhnout.

A pokud mám tuhle recenzi něčím zakončit pak snad jen nadšeným výkřikem:
„Mapy do každé rodiny a do každého batůžku žáka základní i střední školy!!!” Protože tohle vážně chcete moji milovaní čtenáři a knižní milovníci. A navíc jsou Mapy ideálním dárkem k Vánocům, které se pomalu a jistě blíží. Což už stojí za zvážení, nemyslíte?

100%

Odkaz na knihu ZDE

SMUTÉNKA: Zemřela světová hvězda jazzu George Mraz, písecký rodák

Ve čtvrtek 16. září zemřela krátce po svých 77. narozeninách legenda, světový kontrabasista a písecký rodák Jiří George Mraz, který stál po boku zpěvačky Elly Fitzgerald, Stana Getze i Oscara Petersona. Po čtyřech měsících tak odešel za svým spoluhráčem, kamarádem - bubeníkem Ivanem Smažíkem. Na svém kontě má stovky nahraných alb a řadu turné s dalšími osobnostmi jako Stan Getz, Chet Baker, Oscar Peterson, Bill Evans, Dizzy Gillespie, Charlie Mingus, John Abercombie, Joe Lovano, Stephane Grappelli, Kenny Burrell, McCoy Tyner, John Scofield, Richie Beirach, Herbie Hancock, Michel Petrucciani, nebo Joe Henderson. V roce 2016 prodělal George Mráz náročnou operaci, kdy mu byla odstraněna z pancreasu cysta a zákrok se neobešel bez komplikací - infarkt a infekce. Podrobnosti připravujeme. (dap)