Mapy od Hostu. Proč něco takového nebylo dříve?

Neděle, 19.11.2017 / recenze

Osobně neznám moc lidí, které by ve škole bavil zeměpis a sama se v mapách vůbec nevyznám. Jakmile neznám směr se stoprocentními detaily a výraznými styčnými body, zaručeně se ztratím. Takže mám vždycky pro jistotu i někoho na telefonu, kdo mě případně odnaviguje správným směrem. A ani v zeměpise nejsem a nikdy sem nebyla bůhví jaký přeborník. A je mi naprosto jasné, že takových lidí je na světě hromada - mezi knihomoly obzvlášť. Pro všechny, kdo se v mapách nevyznají, tu mám vynikající a velmi příjemné řešení.

Nakladatelství Host totiž nedávno vydalo Mapy – knihu plnou nádherných map se všemi detaily od vodních toků, přes památky až po rostlinstvo, zvířectvo a obyvatelstvo. A to ještě naprosto fantasticky graficky provedené, srozumitelné a přehledné. U každé z map navíc najdete krátké vyprávění o dané zemi, což pomůže i jako pomůcka k jiným předmětům – třeba pro načerpání informací pro referát nebo pro rozšíření všeobecného povědomí o zemi či jeho částech. Vážně nechápu, proč něco podobně krásného nebylo za dob mých studií – o co by byly hodiny zeměpisu a možná i dějepisu zábavnější a jednodušší.

Autoři Map se na jejich sestavení a grafickém provedení opravdu vyřádili a přinesli tak na knižní trh zcela jedinečný a pro každého, kdo se rozhodne jím prolistovat, přehledný atlas, který by dle mého názoru neměl chybět v žádné učebně zeměpisu – a s přehledem bych ho doporučila všem kantorům. S těmihle mapami totiž bude zeměpis všechny bez rozdílu – ať už děti nebo dospělé – bavit a hledání v nich se pro ně stane příjemnou zábavou. A rozhodně se zbavíte těch otrávených pohledů při vyslovení tolik nežádané věty: „Otevřete si atlasy a najděte…”.

Kromě již vyjmenovaných výhod a bezkonkurenčních kladů, které jsem vám právě teď vyjmenovala, mají Mapy ještě jedno velké plus. Stanou se totiž ozdobou vaší knihovny. A to právě díky nádhernému grafickému provedení a ilustracím, které zdobí nejen vnitřek téhle poměrně prostorově výraznější knihy, ale i její obálky, která už sama o sobě vybízí k tomu, abyste ji otevřeli a začali v ní listovat. A věřte mi, že jakmile to uděláte, nebudete se od ní moci odtrhnout.

A pokud mám tuhle recenzi něčím zakončit pak snad jen nadšeným výkřikem:
„Mapy do každé rodiny a do každého batůžku žáka základní i střední školy!!!” Protože tohle vážně chcete moji milovaní čtenáři a knižní milovníci. A navíc jsou Mapy ideálním dárkem k Vánocům, které se pomalu a jistě blíží. Což už stojí za zvážení, nemyslíte?

100%

Odkaz na knihu ZDE

Odešel Michal Maudr alias DJ Loutka, legenda

Podle zatím blíže nespecifikovaných událostí česká hudební scéna přišla o legendu, DJ Loutku. Letos oslavil 51. narozeniny. Michal Maudr DjLoutka byl jedním ze zakladatelů klubové scény v ČR a jedním z prvních hráčů české houseové hudby, žánru zůstal věrný. V roce 1993 spoluzaložil agenturu Roxydust house. Hrál po boku světových jmen jako Carl Cox, Dj Sneak, Terry Francis, Darren Emmerson, Chemical Brothers, Jazzanova, Underworld aj. (dap)

Ten Volt Shock, syrový post punk v Táboře

V neděli 19. srpna od 20 hodin se v táborské pivnici U Lva koná koncert německé party Ten Volt Shock (X-Mist Records, Gunner Records). Kapela je na německé nezávislé hudební scéně aktivní už od roku 2000. Za tu dobu objelo post punkové trio nejen Evropu, ale i USA, Australii a Japonsko, kde hrálo po boku kapel jako například Obits, Chinese Stars, Melt Banana, A-Frames nebo Vaz. Dva členy Ten Volt Shock mohli letos v Táboře vidět návštěvníci FreeDimFestu s jejich tanečnějším a rockovejšim projektem Yass. Společně s baskytarou zní víc punkově a syrověji. Vstupné na koncert je dobrovolné. (pk)