La La Land. Novodobá Pomáda, nebo kultovní trhák?

Středa, 11.01.2017 / recenze

Stále se nemohu rozhodnout, zda mne snímek La La Land, který nyní běží v kinech, oslovil velice či jsem pouze ovlivněná faktem, že šlo o počin zcela nový a neokoukaný. Prvotřídní filmové zpracování, díky kterému oněmíte úžasem již na začátku filmu, ve vás vyvolá “wow efekt” dříve, než zazní, že jde o film.

První tři minuty jste totiž na pochybách, zda se stále ještě nedíváte na filmové ukázky. Je pravda, že jsem asi vděčný divák a jen málo snímků o tanci a zpěvu mě nedostane. Stejně jako je pravda, že mnoho z nich lze označit za prvotřídní kýče pro náctileté. Já v tomto směru jaksi zakrněla. Pořád se mi líbí ty otřepané fráze plné něhy a vášnivé scény doprovázené rudými lícními kostmi všech zúčastněných. Ano, jsem asi duší romantička, ale je na tom něco špatného? Copak se film, jehož ústředním motivem je láska, musí nutně řadit mezi ty, které dospělého diváka tolik neosloví? Nebo je to tím, že v nás už tolik romantiky, nadějí a snů není? A právě o snech a lásce je tento film. Mě tedy dostal a ano, je to kýč, ale kýč, který bychom si přáli zažít všichni. I když s lepším happy-endem….

Z počátku na váš vše působí jaksi muzikálově. Dívky v retro šatech, kluci v retro kárách a ta hudba...Mia (Emma Stone) se snaží být herečkou a již šest let obchází castingové agentury. Při tom naráží na Sebastiana (Ryan Gosling), který si chce otevřít svůj vlastní jazzový klub. Z počátku slibné lovestory se změní v honbu za vlastním sněním, a tak se jejich cesty po necelém roce rozcházejí.

Plusy a mínusy

Plusové body dávám za bravurní režii a skvělé technické zpracování. Kulisy, jazzový podtext a herecké obsazení jsou také ucházející. A i to přílišné protahování scén se mi líbilo. Mínusové body musím dát za “nekategorismus” snímku. Jde o muzikál, taneční film či o zamilovaný příběh? Ale jedno vím jistě, pokud nejste snílek, zamilovaný blázen nebo nesnášíte hudbu, na La La Land prosím vás nechodte. A tak za film, jehož pointou je skutečnost, že sny se dost často rozcházejí s realitou, dávám… lalalááá 85%.

La La Land
Komedie / Drama / Muzikál / Romantický
USA, 2016, 127 min