Les sebevrahů aneb já do lesa nepojedu

Les sebevrahů aneb já do lesa nepojedu

Sobota, 01.10.2016 / recenze

Ano, já určitě nejsem ten typ, který by v noci bloudil po lesích a hledal ztracené duše. Troufám si říct, že jen blázen by jel několik tisíc kilometrů do země, jakou je Japonsko, navštívil nejobávanější les světa a věřil, že najde ztracené dvojče. I když v takové situaci by nejspíš bláznil každý. Bez baterky, jídla a pití, s mobilem bez signálu a s pofidérním týpkem, vyráží hlavní hrdinka tohoto snímku do lesa, kam slabší japonská menšina chodí páchat sebevraždy.

Američanka Sára (Natalie Dormer) se po zmizení své sestry Jess, vydává do lesa, který je legendární. Les Aokigahara se tyčí na úpatí hory Fuji, a právě do něj se vypravila Jess, která zde byla se studenty na školním výletě. Po několika dnech se na místo vrací Sára, která cítí, že Jess stále žije.

Celý film je provázen retrospektivou, která vrací hlavní hrdinky zpět do dětství, kdy musely přihlížet hrůzné smrti svých rodičů. Jess zakrývala oči Sáře, která se tak se ztrátou vyrovnala lépe než její dvojče Jess. Ta trpí depresemi a již několikrát chtěla se životem skoncovat. Sára však ví, že je vše v pořádku do doby, než ucítí ve svém srdci ticho….

Plusové body dávám za herecké obsazení. Ačkoli je herečka pro mě neznámá, své role se zhostila dobře a vše zahrála velmi autenticky. Pocit strachu a napětí umocňuje atmosféra japonských hor a občasně děsivé prostředí lesa. Místy mi některé scény připomínaly Záhadu v Blair witch, avšak s tím rozdílem, že tady nepojde celá partička. Nouze o náhlá, strach nahánějící úmrtí, zde však nebude. Mínusové body dávám za jakousi kýčovitost v závěru filmu, kdy se obě sestry málem setkají, avšak jak to tak v “béčkách” bývá, náhle se stane cosi, co tomu těsně zabrání.

Kdyby se jednalo o thriller, neřeknu nic. Avšak označení filmu hororem je tristní. Milovníci tohoto žánru jistě dají za pravdu, když řeknu, že se jedná spíše o parodii na horor, než o horor samotný. Já se bála, to jo, ale tak na 47%.

Les sebevrahů (The forest)
Horor, USA, 2016, 87 min
Režie: Jason Zada