Polednice už nikdy více?!

Polednice už nikdy více?!

Neděle, 26.06.2016 / recenze

Toto mysteriózní drama zlákalo mého manžela k myšlence, vyrazit si do kina na něco, čemu se říkalo "Novinka roku". Nutno podotknout, že jsem netušila, co mě čeká, ani na jaký film to vlastně jdeme. To, že se jedná o Polednici na motivy té, kterou známe z dob minulých, jsem se dozvěděla až při vstupu do haly. Já, která se bojí i Věřte nevěřte, jsem tedy okamžitě došla k závěru, že film rozhodně nikterak líbivý nebude. Alespoň pro mě ne. Desítky lidí dychtivě čekajících na vpuštění do sálu ve mne rozvířily myšlenku, o čem asi tak tato "novinka" bude. Z dob střední školy jsem si dokázala vybavit jen mrazivý pocit, kradení dětí a strašidelnou příšeru. Nutno říci, že mne v tu chvíli alespoň uchlácholil pohled na Aňu Geislerovou, která na mne zírala z reklamního plakátu.

Celý příběh filmu je postaven na hlavní roli Aňi, která zde ztvárňuje Elišku, matku a vdovu v jedné osobě. Tato žena před nedávnem přišla o svého manžela, který se narodil ve vísce, kam Eliška přicestuje s jejich společnu dcerou. Ve snaze najít zde nový začátek, zakoupí starý domek se zahradou a budují společné bydlení. Dcerka se brzy s novým prostředím sžije a Eliška se brzy seznamuje s novými sousedy. Tuto idylickou atmosféru narušuje pouze paní, žena pana starosty, která je místní podivínkou. Elišku brzy stíhají bludy a sama nevěří, zda jde o realitu či je prokletá. "Paní Podivná" je jí neustále v patách a věští jí budoucnost. Láká ji, aby dceři vše vysvětlila. Eliška totiž dcerce tají, že tatínek zemřel a tím si na sebe vábí negativní síly, které jí brzy dostihnou...

Musím říci, že z některých scén doslova mrazí. Polednice ve ztvárnění Daniely Kolářové je bravurní. Její herecký výkon je zde nezpochybnitelný. Vše umocňuje nádherná hudba, díky níž ani nemáte pocit, že koukáte na český film. Velký dík tedy Benu Corriganovi. Škrábání na zeď, bouchání do dveří a okenic...člověk by řekl, že je na tyto triky připravený, ale není. Věřte nevěřte, chlupy na těle vám budou stát celých 90 minut.

Polednice je velmi volným "pokračováním" na motivy povídky od Karla Jaromíra Erbena. Avšak vskutku vyvedeným. Aňa zde opět exceluje a pozadu nezůstávají ani další herečtí kolegové. Zda se Eliška vrátí do rodného města nebo zůstane s dcerou v bezpečí tam, kde Polednice dává dětem dobrou noc, si ale musíte zjistit sami.

Za mě 85%

Polednice
The Noonday Witch

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický
Česko, 2016, 90 min

Režie: Jiří Sádek
Scénář: Michal Samir
Kamera: Alexander Šurkala
Hudba: Ben Corrigan
Hrají: Aňa Geislerová, Karolína Lipowská, Daniela Kolářová, Zdeněk Mucha, Jiří Štrébl, Marie Ludvíková, Tomáš Bambušek, Halka Třešňáková

Autor: Kateřina Šímová

Veselské slavnosti 2017, hodně kultury

V pátek a sobotu,  23. a 24. června, se ve Veselí nad Lužnicí konají Veselské slavnosti 2017. V pátek se návštěvníci mohou těšit na Taneční orchestr ZUŠ, Kantoři, Mirai, Lucie revival, Wohryzek band, Kocouři.  V sobotu na dechovou hudbu Sedmikráska, Humpolecký Dixieland, Albertíkovu báječnou show, Annu Julii Slováčková s kapelou, Peter Nagyho s kapelou Indigo, Circus Brothers, Wild Sticks, Krýgl Boys, Mary Long, Sarah či Garant.  Dále pak na soutěže, jako je jízda z kopce na čemkoliv, netradiční plavidla, soutěž O nejlepší guláš, soutěže s kulinářskou tematikou. Další program pak čítá šermířské ležení Veselských bojovníků, ukázky historického tance a šermu, horolezeckou stěnu a bumber ball Pepsi, boxerský ring s ukázkami a možností vyzkoušet boxerský sport, exkurze do terária a minipivovaru SOŠEP, ohňostroj. (dap)