Temnou atmosféru Kladiva na čarodejnice od Václava Kaplického podtrhují efekty

Neděle, 03.08.2014 / recenze

Jistě všichni znáte nejslavnější, nejkrutější a nejrozsáhlejší případ čarodějnických procesů v dějinách České země – procesy v Šumperku vedené nejmocnějším inkvizitorem té doby, Bobligem z Edelstadtu. Tyto děsivé události se snažil ve své knize podrobněji a hlavně nenáročnou románovou formou vystihnout český spisovatel Václav Kaplický, který díky svému snažení a spisovatelskému umu dal vzniknout jedné z nejlepších historických knih založených na pravdivé události.

Kniha Kladivo na čarodějnice velice výstižně a poutavě přináší čtenářům neotřelou a hlavně pravdivou zpověď o tom, jak krutá může být zaslepenost člověka, který skálopevně věří ve své přesvědčení a je natolik oblbnutý církevní mocí, které slouží, že ztrácí zdravý lidský rozum.

Čarodějnické procesy v Šumperku jsou velkým důkazem toho, jak mocná může být církev, která ovládá lidské životy víc, než by bylo zdrávo, a jak jsou lidé proti takové síle bezmocní v okamžiku, kdy se nemohou za nic na světě dovolat svého práva. A přitom to všechno začalo jen nevinnou babskou pověrou.

Maryna Schuchová, vernířovická žebračka, měla přinést posvěcenou hostii Dorotě Groerové pro její straku, která nedojila, jak jí poradila stará Davidka, další žena z města. Maryna je však při svém činu přistižena a následně obviněná z čarodějnictví. Na místo je přivolán jeden z nejmocnějších inkvizitorů Boblige z Edelstadtu, který se okamžitě ujímá vedení žebraččina výslechu – a to všemi dostupnými prostředky, které mu jsou jako inkvizitorovi dány do rukou. V agónii mučení a bolesti, která je žebračce způsobována – a to opakovaně – obviní tato nebohá a zlomená žena další obyvatelky Šumperka a tím nevědomky rozpoutá největší hon na čarodějnice v dějinách. Na hranicích končí další a další ženy usvědčené z čarodějnictví následovány svými muži, kteří jsou obvinění z téhož zločinu.

Toto velice známé a výborně napsané dílo české literatury přináší nyní i vydavatelství Audiotéka, pro které ho namluvil vynikající herec a dabér Pavel Rímský, který této knize dodal šmrnc, náboj a neuvěřitelnou energii, kterou při čtení klasické knihy nepocítíte v tak velkém měřítku jako v případě audioknihy. Velmi dobré jsou i zvukové efekty, které jen posílí celkový zážitek z knihy a podtrhnou její temnou atmosféru. Díky tomu tak skýtá kniha Kladivo na čarodějnice jedinečný a opravdu hodně silný a na prožitky bohatý zážitek, který si každý zaručeně užije.

A i když to není zrovna příběh pro každého, protože ne každý má na něco podobného žaludek, rozhodně si audioverze Kaplického románu zaslouží čtenářovu, nebo v případě audioknihy posluchačovu, pozornost.

hodnocení: 100%

Knihu můžete zakoupit zde: audioteka.cz/kladivo-na-carodejnice,audiokniha.html

A nebo zkusit štěstí v soutěži zde: www.kulturne.com/soutez

Fotky a videa z Mighty Sounds

Fotografie a videa z festivalu Mighty Sounds najdete v následujících dnech na webu Kulturne.com nebo na facebooku Kulturnme.com ZDE. Photos and videos of festival Mighty Sounds you can check in next days on websites Kulturne.com and facebook HERE