Malý princ v podání Cupáka mě dojal

Malý princ v podání Cupáka mě dojal

Neděle, 30.11.2014 / recenze

Malý princ. Jedno z nejznámějších a nejkrásnějších děl francouzské literatury, které se vám může dostat do rukou. Kouzelný, dojemný, poučný a lehce filozofický příběh opuštěného muže a malého chlapce, kteří jsou ochotni jeden pro druhého obětovat naprosto cokoli. Kniha o ztraceném dětství o obyčejných snech a přáních, které nám, dospělých mohou připadat hloupá a nepodstatná, ale mají mnohem větší význam a hloubku než jsme si kdy mohli jen představit.

Každý ten příběh známe, každý jsme ho aspoň jednou četli. A díky společnosti vydavatelství Audiostory a úžasnému hlasu Eduarda Cupáka si tuto krásku mezi knihami můžeme vychutnat i v dokonalé audiovizi, kterou všem milovníkům tohoto příběhu zprostředkovává společnost Audiolibrix. A my se teď společně podíváme do pouště, kde právě ztroskotalo letadlo s jedním jediným pasažérem na palubě.

„Prosím, pěkně…nakresli mi beránka…”
„Cože?”
„Nakresli mi beránka…”

Snad jedna z nejznámějších replik z celé knihy, která celý příběh otvírá je jistě známá každému z nás. Nejskromnější a nejobyčejnější přání jaké jen může malý chlap – Malý princ – chtít. Co jiného by také mohl chtít než malého, krásného a přívětivého beránka, který by mu byl jediným přítelem na jeho neuvěřitelně malinkaté planetce. Jak víme, Růže, o kterou se s láskou a největší péčí stará mu tím pravým a oddaným přítelem není ani v nejmenším a i když je pro prince důležitá přeci jen v její společnosti cosi postrádá. A tak uskuteční cestu po mnoha planetkách, aby poznal svět.

Na ní samozřejmě potká mnoho lidí, všichni však myslí jen na svou vlastní věc a všetečné otázky malého chlapce jim připadají hloupé a nelogické. Jen je zdržuje od jejich veledůležité práce. Tito lidé, jsou typickým příkladem dospělých, kteří mnohdy neposlouchají to, co jim jejich drahé ratolesti povídají a zároveň perfektně odrážejí povrchní a sobecké vlastnosti těch, kteří zapomněli, jaké to je, být malým dítětem.

To však není případ našeho letce, který se v tuto chvíli nachází zcela sám a téměř bez jídla a vody na jedné z pouští naší planety. Právě on se stane Malému princi přítelem, ochráncem a v jistém smyslu také otcem. Právě na Zemi pozná Malý princ opravdovou sílu dokonalého a neposkvrněného přátelství, lásky a touhy, která je pro nás pro všechny tolik důležitá. Pozná co je, mít rád. Pozná co je milovat a zakusí i stesk po domově a po své Růži, která, ač se k němu nechová právě nejlépe, je pro jeho malé srdíčko mnohem větším pokladem, než si kdy vůbec myslel.

Musím se přiznat, že Malý princ mi učaroval už v docela útlém věku a od té doby se mě drží jako klíště. Velmi ráda, se k tomuto příběhu vracím, a proto jsem velice ocenila i jeho audiovizi, která mi poskytla zcela jiný pohled na to, jak celý příběh uchopit. Přiznám se bez mučení, že hlas Eduarda Cupáka se k celému tónu a podmanivosti příběhu perfektně hodil a myslím si, že nikdo jiný by ho nepodal s takovou grácií, elegancí a vypravěčským umem jako se to podařilo právě panu Cupákovi, jehož přednes mne v mnoha pasážích dohnal k slzám.

Proto všem, kteří se do tohoto příběhu zamilovali stejně, jako já, vřele doporučuji právě tuto jeho novou a naprosto dokonalou verzi, která vás ještě více přiblíží příběh osamělého muže s dětskou duší a malého chlapce, kteří se pro sebe stali během krátké doby něčím víc, než jen dobrými kamarády.

Hodnocení - 100%

Fotky a videa z Mighty Sounds

Fotografie a videa z festivalu Mighty Sounds najdete v následujících dnech na webu Kulturne.com nebo na facebooku Kulturnme.com ZDE. Photos and videos of festival Mighty Sounds you can check in next days on websites Kulturne.com and facebook HERE