Pistolník, první část osmidílné série od Stephena Kinga, je skvěle namluvený

Úterý, 01.11.2016 / recenze

Audioknihu Pistolník nedávno vydalo vydavatelství Audiotéka. Jedná se o první díl z osmidílné série, kterou napsal oblíbený autor Stephen King. Užít si tuto knížku v novém kabátě byl zážitek. Ale to už předbíhám událostem. Teď pěkně na začátek našeho příběhu a na první kroky, které nás jednoho dne zavedou až k Temné věži.

Pistolník je prvním dílem osmidílné série, kterou jsem v knižní podobě četla zhruba před třemi roky a bezhlavě jsem se do ní zamilovala. Přiznávám, že nejen do příběhu, ale také do hlavní postavy - do pistolníka Rolanda z Gileadu, který se pro mne stal vzorem ideálního a ve všech směrech spravedlivého chlapa. Tímto děkuji Audiotéce, že mi ho vrátila do domácnosti a do pelechu, protože právě v posteli pěkně po pracovním dni, jsem tuto audioknížku poslouchala nejčastěji. Roland je prostě báječný, i když má svoje slabé stránky a ne vždycky se chová úplně jako kladný hrdina, ale právě to mu dodává na lidskosti a o to víc si ho zamilujete.

Na úplném počátku příběhu o putování za Temnou věží spolu s Rolandem pronásledujeme tajemného muže v černém, ze kterého čtenář-posluchač získá zdravý strach a možná i jistý druh respektu, i když úplně nevíte, o koho jde. Možná je to čaroděj, možná démon a možná jen obyčejný člověk, s nímž má Roland nevyřízené účty. Každopádně je pro celý příběh důležité a podstatné, aby se tihle dva potkali.

Na jeho putování nehostinnou krajinou ho v jisté části příběhu začne doprovázet chlapec Jake. I ten je pro celou sérii důležitý, takže je nutné abychom s ním neztratili kontakt. Jake se nevědomky stává jakýmsi Rolandovým učedníkem a zároveň přítelem a Roland se pro chlapce stává náhradou za otce, který nebyl zrovna vzorem největší ctnosti. Tito dva společně pronásledují záhadného muže v černém, který je jim chvíli na hony vzdálený a za okamžik je téměř na dosah ruky.

Cestou potkávají mnohá nebezpečí, kterým se musí postavit, ať už společně, nebo Roland sám v touze chlapce ochránit. Ani jeden z nich netuší, jestli má jejich cesta nějaký smysl a jestli vůbec někdy dojdou ke svému cíli. Přesto však našeho pistolníka a jeho malého společníka něco pohání stále kupředu a nedovolí jim jejich pouť vzdát. Protože musí dojít k Temné věži. Za každou cenu.

Jak už jsem psala, při čtení jsem si knížku okamžitě zamilovala, takže jsem tak nějak nepředpokládala, že mě audiokniha nezklame. A to se skutečně nestalo. Libor Terš, který byl pověřen jejím narátorstvím, tedy jejím namluvením, je naprosto báječný a velmi dobře se poslouchal, což je pro audioknihu prvním předpokladem k úspěchu. Když není dobrý narátor, tak může být knížka sebelepší a stejně si z toho neodnese pochluchač dobrý zážitek. Za výběr narátora má ode mě Audiotéka palec nahoru, protože hlas Libora Terše se k celému příběhu dobře hodil a navíc ho dokázal opravdu procítěně vyprávět, takže jsem si Pistolníka užila stejně dobře, jako když jsem ho četla.

Už jenom proto, jak moc báječný tenhle příběh je, rozhodně stojí za to po něm sáhnout. A pokud na čtení nemáte tolik času, kolik byste chtěli, tak volba audioknihy je více než dobrá. Obojí můžu vřele doporučit, protože je to série, která vás v žádném případě nebude nudit a která vám přinese velký a nezapomenutelný čtenářský, případně posluchačský zážitek. A dobrá zpráva je, že Audiéta bude Temnou věž vydávat celou pěkně postupně, takže se už teď můžete těšit na recenze dalších dílů, které jsou lepší tím, jak se hlouběji v celém příběhu dostáváme.

Odkaz na audioknihu naleznete ZDE

SMUTÉNKA: Na cestu za manželkou Libuší Šafránkovou se vydal herec Josef Abrhám

Za svou životní Popelkou, herečkou Libuší Šafránkovou, se vydal přední český filmový i divadelní herec Josef Abrhám. Bylo mu 82 let. Uplynulé měsíce ho trápily obtíže se srdcem a další neduhy. Držitel divadelní Ceny Thálie za celoživotní mistrovství ztvárnil kromě nespočtu divadelních rolí také kolem 200 filmových a seriálových. Kromě toho, že se objevil ve Formanově Černém Petrovi, exceloval ve snímcích jako Vrchní, prchni!, Marečku, podejte mi pero!, Kulový blesk, Šakalí léta, Městem chodí Mikuláš, Obsluhoval jsem anglického krále, Anděl Páně 2 a dalších, nezapomenutelná role je samozřejmě doktor Blažej v Dietlově seriálu Nemocnice na kraji města. Jeho mottem bylo: „Když už to není sranda, ať je to alespoň pravda.“ (dap)