Audiokniha Bohové Gothamu je temná a napínavá. Nic pro romantiky

Sobota, 29.08.2015 / recenze

Myslíte si, že se barman nemůže stát výborným detektivem a členem speciálního policejního sboru? No tak to se pletete. Protože může. Nikdo netvrdí, že je to lehká cesta, ale opravdu to jde. A naprosto perfektním důkazem tohoto nepochopitelného jevu je kniha Lyndsay Fayové Bohové Gothamu, která se mi nedávno dostala do rukou v podobě audioknihy od společnosti Audiotéka. A musím říct, že mne opravdu velice mile překvapila.

Spolu s hlavním hrdinou barmanem Timothym se dostáváme do letního New Yorku, konkrétně do srpna roku 1845. Pávě tehdy je totiž založeno nový policejní sbor Měděných hvězd. A právě Timothy se vlivem náhod nebo řízením osudu stává jednou z Měděných hvězd. Těžko říct zda mu k tomu pomohl jeho naprosto dokonalý pozorovací talent, zásluhou svého bratra Vala nebo vlivem nějaké vyšší síly, která zapůsobila tam, kde měla. Timothymu se sice zprvu moc nechce stát se jedním s Měděných hvězd, ale poté, co mu cestu zkříží Ptáčátko – malá nevinná holčička – názor rapidně a poměrně rychle mění a mění tak svůj život od základů.

Spolu s Timothym a Ptáčátkem se vydáváme po stopách dětských znetvořených těl nalezených ve velice podivném masovém hrobě ukrytém před lidskými zraky na odlehlé části Manhattanu. Navíc je třeba pomoci i samotnému Ptáčátku, které bylo, pravděpodobně jednou z mnoha dětských prostitutek v New Yorku. A celá tíha zodpovědnosti leží na mladých bedrech našeho hrdiny Timothyho. Dokáže najít toho, kdo zabil a znetvořil tolik dětí a pomoci i Ptáčátku? Na jednoho člověka je toho moc, ale náš přítel se nevzdává a jde si tvrdě za svým cílem k jehož dosažení sice vede trnitá cesta, ale o to více mu bude chutnat vítězství.

Když jsem se dívala po knize jako takové, zjistila jsem, že to není úplně lehké čtení – a pojmem lehké nemyslím styl psaní, ale váhu jako takovou – a proto sem velice ocenila, že vyšla i v podobě audioknihy, kterou jsem si snadno přetáhla do MP3ky a měla ji tak kdykoli po ruce. Navíc mi byl po celou dobu výborným společníkem Martin Písařík, který celou knihu opravdu parádně namluvil a celý prožitek z ní byl tak díky němu ještě o něco lepší, než kdybych knihu četla jen jako papírovou.

Bohové Gothamu jsou navíc velmi čtivou a propracovanou knihou, takže vás bude rozhodně bavit. Je pravda, že děj a příběh jako takový není zrovna růžový, jde spíše o temný, trochu děsivý a ponurý příběh, ale to vůbec nevadí. Jen slabší povahy, které si raději libují v nějakých romanťárnách nebo ořechovějším čtení si tady asi na svoje úplně nepřijdou. Mně se ale kniha moc a moc líbila a rozhodně po ní časem sáhnu znovu a nechám se unést do jiného světa, do jiné doby a budu opět prožívat všechno to napětí s mými oblíbenými hrdiny.

95%